Vliegtuig en eerste dag in Tokyo

Vliegtuig van Schiphol via Heathrow (Londen) naar Haneda (Tokyo): om 3 uur ‘s ochtends met James, mama en papa vertrokken naar Schiphol. Ze hebben even op me gewacht toen ik mijn bagage incheckte, maar ze konden niet verder meelopen, dus daar hebben we afscheid genomen. De douane en paspoortcontrole gingen snel, wat ervoor zorgde dat ik een uur voor het boarden bij de gate was. Het vliegveld was echt super leeg, maar het werd gedurende dat uur drukker. In het vliegtuig had ik een rijtje van 3 stoelen voor mezelf, dus heb ik lekker uit het raam gekeken.

Mijn tweede vlucht was drukker en langer. Het was een airbus waarbij je 2 gangpaden hebt met aan de raamkanten 2 stoelen en in het midden 4 stoelen. Ik zat naast een Japanse man die het elke keer heel vervelend vond wanneer hij naar de wc moest, dus zich heel vaak verontschuldigde. Tijdens de vlucht heb ik lekker films gekeken (Amélie, Cells at Work en Jujutsu Kaisen 0) en geprobeerd te slapen, maar van de 13:30 uur vliegtuig heb ik misschien een uurtje half geslapen (de stoel kon niet achterover:( ). Op Haneda heb ik meteen mijn simkaartje voor unlimited data opgehaald en een Suica opgeladen (de Japanse variant van een OV).

Ik heb mijn spullen gedropt in mijn eerste capsulehotel en heb een paar rondjes gelopen in Akihabara. Als ik een hotelkamer had gehad was ik nu out geweest maar ik kan pas vanaf 16u inchecken helaas.

Lunch op dag 1: mijn eerste maaltijd in Japan. Ik zit in een klein hoekrestaurantje dat ingericht is voor mensen die alleen eten. Bestellen gaat via een scherm (ik bestel ramen met pork cutlets en ei, wat echt een gigantische bak blijkt te zijn) en de keuken werkt in een moordend tempo. Iedereen om me heen inhaleert zijn ramen met luid geslurp en er hebben al 3 verschillende mensen naast mij gezeten, maar ik zit echt te strijden hier. Krijgen mensen serieus zo’n bak binnen een paar minuten leeg of is het de bedoeling dat ik over laat?

Ik heb het niet op gekregen.

Na bijna in slaap gevallen te zijn in een cafe, mocht ik om 16u eindelijk inchecken bij mijn capsulehotel en na een heerlijke douche ben ik mijn bed in geploft.