Week 7

Op dinsdag zijn we naar de Hells of Beppu gegaan. Zoals ik in mijn vorige blogpost heb genoemd, staat Beppu bekend om zijn hotsprings (onsens). De Hells of Beppu zijn 7 locaties met per locatie verschillende onsens. Hoewel het er 7 zijn, zijn we wel allemaal heel anders: we hebben verschillende kleuren water (helderblauw, groen, rood en dikke grijze en bruine modder) gezien, en ook de aankleding eromheen was op iedere plaats heel anders. Op één van de locaties was een geiser te zien die iedere 40 minuten uitbarstte, en op een andere werden krokodillen gefokt (de hete stoom van de onsen zorgde voor ideale omstandigheden).

Op woensdag zijn we naar Yufuin, een dorpje in de buurt, gereden. Het dorpje is heel gezellig toeristisch met kleine winkeltjes en eettentjes, en er is een klein gebied genaamd ‘Yufuin Flower Village’, waar ze eekhoorns, cavia’s en konijnen, eenden, geiten en uilen houden, en er zijn kleine winkeltjes gebouwd in een soort Ghibli- of Eftelingstijl.

Ik heb Dango gehaald, wat het enige eten is wat nog op de lijst stond van dingen die ik wilde proberen in Japan, dus die is afgestreept! Dango is een stokje met 3 bolletjes ricecake met een bruin glazuur eroverheen (ik ben de naam ervan vergeten lol).

Donderdag hebben we 2 uur in de auto van Beppu naar Fukuoka gereden. In het begin zaten we in hele dichte mist maar we konden de mistlampen niet vinden. Vanaf ongeveer halverwege hebben we achter fujibus (een gele tourbus) gezeten, en die hebben we denk ik 3 of 4 keer ingehaald maar die haalde ons steeds terug in. Dat was wel een hoogtepuntje van de autorit.

Daarna hebben we de auto ingeleverd en hebben we de Shinkansen van 5 uur lang van Fukuoka naar Tokyo gepakt.

‘s Avonds hebben we onze laatste gyuudon van Yoshinoya gegeten.

Op vrijdag was onze laatste volledige dag in Japan, in Tokyo. We zijn teruggegaan naar Asakusa om rond te neuzen in de winkeltjes bij Senso-ji en daarna naar het winkelcentrum onder de SkyTree voor onze laatste souvenirs. ‘s Avonds katsudon (ik ga m missen :( )

Zaterdag 13 uur naar londen, 3 uur layover en 1 uur naar schiphol!